Rabu, 31 Ogos 2011

03 di pasir puteh - Google Blog Search

03 di pasir puteh - Google Blog Search


Anggota Polis Dan Sepupu Maut Kemalangan <b>Di Pasir Puteh</b>

Posted: 30 Aug 2011 07:05 AM PDT

PASIR PUTEH: Seorang anggota polis bersama sepupunya maut apabila motosikal yang dinaiki mereka dirempuh sebuah kereta yang terbabas dari arah bertentangan di Km 5 Kampung Telosan, di sini Isnin.
Ketua Polis Daerah Pasir Puteh Deputi Supritendan (DSP) Mohd Kamal Zainal berkata Konstabel Nuzul Haqimin Ibrahim, 23, dan sepupunya Mohd Redzwan Mat Hanafi, 25, dalam perjalanan pulang ke rumahnya di Kampung Chengal Pulas ketika kejadian.
"Nuzul (yang membonceng) dan sepupunya seorang mekanik terpelanting dan terhumban ke bahu jalan dalam kejadian 2.30 petang itu," katanya ketika ditemui di sini Isnin.
Katanya Mohd Redzwan mati di tempat kejadian, manakala Nuzul Haqimin meninggal dunia di Hospital Tengku Anis Pasir Puteh kira-kira sejam selepas diberi rawatan.
Nuzul Haqimin dari Unit Pengangkutan di Ibu Pejabat Polis Daerah Sabak Bernam dan baru setahun bertugas di situ pulang ke kampung untuk menyambut hari raya, katanya.
Mengulas kejadian, Mohd Kamal berkata kereta Proton Saga yang dinaiki sepasang suami isteri dari arah Jalan Telosan menuju ke Pasir Puteh itu dipercayai terbabas ke haluan bertentangan sebelum merempuh motosikal terbabit.
Pemandu kereta itu cedera ringan dan kini ditahan bagi siasatan lanjut, katanya.
Sementara itu ibu Nuzul Haqimin, Siti Khatijah Abdul Rahman, 45, berkata anak kedua daripada enam beradik itu menunjukkan perubahan ketara sejak kebelakangan ini apabila menjadi pendiam dan sentiasa muram.
Katanya arwah anaknya itu juga ada memberitahu kakaknya Nurul Zielawati bahawa dia tidak akan berkesempatan menyambut Aidifitri tahun ini.
Malah katanya, Nuzul Haqimin juga tidak membuat sebarang persiapan raya termasuk menyediakan pakaian baru seperti sebelum ini. - BERNAMA,mstar

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads