ads

Sabtu, 24 November 2012

03 di pasir mas - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

03 di pasir mas - Google Blog Search


Perlancongan: Serunding daging Wan Sabariah <b>di Pasir Mas</b> ~ Jiwa <b>...</b>

Posted: 19 Nov 2012 02:44 PM PST

Pernahkan anda melihat rumah ala-ala istana di atas? Jika bercuti di Kelantan dan ingin membeli-belah di Rantau Panjang, anda akan melalui rumah ini berdekatan dengan roundabout Salor di Pasir Mas.
Di kawasan tepi rumah inilah tempat memproses serunding daging yang popular di Kelantan, di Pasir Mas khususnya.
Serunding daging atau sambal daging yang diproses di rumah agam bewarna hijau ini dimiliki oleh Wan Sabariah dan keluarga, salah satu tempat yang popular untuk mendapatkan serunding daging yang digemari ramai.
Cukup mudah untuk ke sini. Jika anda ingin ke Rantau Panjang melalui Pasir Mas, anda akan melihat sebuah rumah bewarna hijau di sebelah kiri jalan setelah melalui bulatan Salor, Pasir Mas.
Tempat memproses serunding tersebut bukanlah di dalam rumah ini, tetapi di sebelah kiri rumah. Anda boleh mendapatkan serunding yang segar di kawasan memproses melalui pintu pagar kecil di sebelah kiri pintu utama.
Selain serunding daging, serunding ayam, ikan dan dodol juga boleh didapati. Yang pasti, serunding daging atau panggil sebagai sambil daging paling cukup tinggi permintaannya. Serunding yang siap diproses terus dipacking untuk dijual.
Jika ke sini, anda boleh dapatkan serunding daging yang segar. Wajib singgah dan beli jika anda dalam perjalanan pergi atau balik dari membeli-belah di Rantau Panjang.
Serunding daging sangat sesuai dijadikan ole-ole untuk dibawa pulang ke rakan-rakan atau saudara-mara bila bercuti di Kelantan.

0 ulasan:

Catat Komen

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved