Jumaat, 28 Disember 2012

03 di bachok - Google Blog Search

03 di bachok - Google Blog Search


Demonstrasi Junjung Titah Sultan <b>di Bachok</b> - royalti kelantan.com

Posted: 28 Dec 2012 04:43 AM PST

IMG-20121228-WA000

Lebih 300 org hadir mendengar ucapan Setiausaha R, Syam Ghaz, wakil Pengerusi R Bachok Zahari Sidek, Pengerusi CABAR – Solidariti Rakyat Bachok Tuntut Pendaratan Gas ke Bachok, Ustaz Marzuk Shaari dan Aktivis2 R-CABAR.

Demo aman R di Masjid Mahmudi, Pantai Irama, Bachok.

Laungan:

"Awe Adek PENGKHIANAT"
"Awe Adek Koya Cerdik"
"Daratkan Gas ke BACHOK"
"Awe Adek PENGDERHAKA"
"Jangan Khianati Rakyat Bachok Kali Ke 2″

*** Demontrasi aman ini dibuat kerana:

1. Respon kepada tindakan derhaka Dato Awang Adek yang ingkar pada titah DYMM Sultam Kelantan agar gas didaratkan ke Bachok.

2. Mendesak Kerajaan Malaysia dan PETRONAS DARATKAN GAS KE BACHOK, yang mana Kerajaan dan Petronas sudah istihar akan salurkan gas dlm perairan Kelantan di Blok PM301 ke Kerteh, Terengganu pada tahun hadapan, 2013.

Dengan membuat pelaburan lebih RM16 Billion untuk membina paip baru, loji penapisan baru sejauh 300km daripada blok PM301 (dalam Kelantan) ke Kerteh.

Sedangkan jarak ke pantai Bachok hanya 160km sahaja.

3. Sekiranya gas didaratkan ke Bachok, melalui kajian yang dibuat oleh R ia akan memberikan 11,000 peluang kerja pada penduduk setempat. Dan akan memberikan peluang kepada wujudknya industri hiliran berasaskan minya dan gas seperti di Kerteh sekarang. Ramai pelabur aka melabur disini, industri pelancongan akan meningkat dan perhotelan akan tumbuh seperti cendawan selepas hujan.

Nilai tanah di Bachok akan naik mendadak dan ia akan memberikan kesenangan kepada rakyat Bachok khususnya dan Kelantan amnya.

R menyeru seluruh rakyat Kelantan bangkit untuk menuntut GAS yang berjumlah 1.7 trillion kaki padu didaratkan ke Kelantan sebelum ia dilarikan ke Terengganu dan rakyat Kelantan akan berputih mata sekali lagi selepas pengkhianatan kali pertama bila gas dilarikan ke Songkhla pada tahun 2004 lalu.

Mohon rakan2 sebar dan share seluasnya, demi menuntut hak kita yang dinafikan.

tq

Kita terokkk rapattt jikkk!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Husna Arissa dan Imran Faiz: Balik Kampung <b>Di Bachok</b>, Kelantan

Posted: 21 Dec 2012 06:00 PM PST

Assalamualaikum...

Husna dan Imran balik ke kampung halaman Mak di Bachok, Kelantan selama 2 minggu. Macam-macam gelagat Husna dan Faiz di Bachok. Memang tak boleh dikawal lagi...
















Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads