ads

Ahad, 2 Disember 2012

03 di rantau panjang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

03 di rantau panjang - Google Blog Search


Aku lah Jentayu itu.: Apa yang panjang <b>di Rantau Panjang</b>.

Posted: 15 Nov 2012 09:16 PM PST

Tak suka pergi Rantau Panjang.
Tak payah ajak saya lah.
Tak suka dgn pekan nya yg padat.
Parking payah amat.
Main parking ikut suka hati mcm pekan cowboy.
macam tak ada peraturan jalan raya.
Panas pulak tu.
Nak kata murah, tidak jugak.
Kat Kenanga City pun murah.
Nak kata byk pilihan,
Kat Nilai pun byk pilihan.
Kalau setakat nak beli beras,
Kat wakaf Che Yeh pun belambak.
1001 alasan kenapa tak suka.
Tak nak seribu dalih.
Cuti cuti macam ni sesak lah pekan Rantau panjang.
Harga barang pun melonjak sikit.
Orang tempatan baik jangan ramaikan lagi orang kat pekan tu.
Duk diam diam kat rumah.
Tunggu hujung2 mingu di luar musim cuti.
Serang waktu tak ada pelancung.
Ingat,
Kalau orang tanya kenapa tak ke Rantau Panjang cakap saja,
Saya tak suka ke rantau Panjang.
Walhal tak dapat nak pergi sebab terlalu ramai orang.
Sour Grape!

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved