Jumaat, 1 Februari 2013

di negeri kelantan - Google Blog Search

di negeri kelantan - Google Blog Search


8 FAKTA LOGIK AKAL <b>KELANTAN NEGERI</b> PALING KAYA <b>DI</b> <b>...</b>

Posted: 01 Feb 2013 03:00 AM PST

8 FAKTA LOGIK AKAL KELANTAN NEGERI PALING KAYA DI MALAYSIA | Siapa sokong kenyataan ini, sila LIKE banyak-banyak ehhh ... dan kepada yang tidak sokong tu .. Cer tengok beberapa fakta mata yang akan diberikan ini, tapi terlebih dahulu ... Korang perlulah pergi ke Kelantan ... hehehe.. Jangan tengok kat TV.... Banyak kena potong tu ...huhuhu...
Fakta Kelantan Paling Kaya


1. Rumah di Kelantan banyak besar-besar, dan merupakan rumah tanah lot, bukannya rumah taman yang kena beli. Dan ianya milik Melayu Kelantan.

lagi FAKTA, Klik TAJUK ENTRI ni
2  Emas di Kelantan antara emas paling baik di Malaysia. Dan Kelantan antara negeri pertama   perkenalkan Dinar Emas sebagai matawang ... dan pelaburan

3. Ramai penduduk Kelantan terutama wanitanya pakai emas sampai berat leher, gelang sampai ke lengan.


4. Emas dijual secara jaja menjaja je ..jual tepi jalan je .....maknanya ramai mampu nak jual beli emas kat Kelantan.


5. Kaum bumiputera Kelantan antara ramai paling berjaya dalam perniagaan. Banyak bisnes sendiri yang berjaya di Kelantan.


6. Lembu-lembu dijual di tepi jalan je ... fresh ... daging fresh selalunya mahal, tak macam tempat lain lebih suka daging sejuk beku dari India, Australia.


7. Kedai perniagaan di Kelantan, majoriti adalah Melayu. Besar-besar lak tu.


8. Masih lagi banyak kuih-muih dan makanan yang dijual murah - tunjukkan bahawa peniaga di sana tak kesempitan hidup untuk sewenangnya naikkan harga barang.


Banyak lagi fakta mata.. Yang boleh anda lihat sendiri di Kelantan yang menunjukkan bahawa Kelantan bukanlah negara miskin yang digemburkan sesetengah pihak. HH tak faham kenapa ada pihak mahu memburukkan negeri Kelantan ini... Sedangkan hakikatnya.. Kelantan boleh dianggap negeri yang paling berjaya di kalangan penduduk Bumiputera.


Mungkin ada mata nampak yang miskin melata di Kelantan.. Tetapi itulah.. Kadangkala benda yang kecil kita boleh senang terperasan... Sebab ia nampak pelik di sana.. Walhal di negeri lain, ia tidak nampak kerana dah selalu sangat nampak dan dah selalu sangat perasan.
Sumber Asal: 8 Fakta Logik Akal Kelantan Negeri Paling Kaya di Malaysia! http://www.hasrulhassan.com/2012/02/8-fakta-logik-akal-kelantan-negeri.html#ixzz2JM6vsdKm 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads