Khamis, 21 Mac 2013

03 di chiku - Google Blog Search

03 di chiku - Google Blog Search


Lembaran Sebuah Kehidupan: Kuku <b>di</b> jemariku II

Posted: 28 Feb 2013 11:19 PM PST

<Kuku di jemariku>
Oleh kerana banyak bahagian kuku yang telah mati dan kering lalu tercunggit keluar hingga nampak annoying di mataku dan juga dihatiku, maka kuku itu telah ku semadikan dia...
Daku cuba kikis-kikis bahagian yang masih bersambung dengan isi itu untuk menyingkirkan semua bahagian kuku di atas. tetapi alangkah malangnya kerana usahaku sia-sia belaka. Kuku yang masih bersambung dengan isi itu tidak dapat daku singkirkan dia. Maka kekallah ia buat sementara disitu, menunggu kuku baru menolaknya hingga terAFUNDI keluar.
Kuku yang telah mati itu, ku korek-korek, kemudian ku potong-potong ia.. sehingga terjadilah begini....

Lembaran Sebuah Kehidupan: Kesabaran itu ada batasnya...

Posted: 12 Mar 2013 08:36 PM PDT


Kita sebagai manusia biasa, tak lari dari dugaan. Tak lari dari diuji. Samada kita dihina, dicaci, dipandang rendah, tidak dipedulikan, dipermainkan dan tidak mendapat izin kahwin (aik??). Ujian akan datang melanda samada kita bersedia atau tidak. Kebiasaannya, sahabat-sahabat prihatin di sekeliling, mahupun kaum keluarga hanya mampu memberikan kata-kata ~ sabar. sabar. sabar...
Manusia. Lama mana sekalipun dia cuba bersabar, pasti akan sampai di satu tahap batasnya, di mana sebagai manusia biasa yang tidak maksum, ditambah dengan hasutan syaitan kiri dan kanan telinga, yang bergayut di hujung-hujung hati, sabar itu pasti sampai jua di penghujungnya. Meletup, meletus dan mencetuskan api yang marak membara. 
Aku juga hanya manusia biasa. Yang diuji di kiri kanan jalan penghidupan. Yang telah lelah dengan ujian, yang masih cuba bersabar walau dugaan demi dugaan menyapa ruang jiwa. Namun adakalanya aku tewas.
Gambar dah pandai edit guna PhotoGrid ok...
Sejak kemunculan Note, hati ini dipagut rasa cinta pandang pertama. Tak tau kenapa tapi segala SII, SII, S beam, iphone segala tak berjaya mencurik hatiku ini. Entah mengapa perasaan cinta itu mendalam sekali. Sangat cinta. 
Tapi aku hanya pandang. Rasa macam tak perlu and tak mampu pun nak beli. Kemudian teman-teman mula membakar api dalam sekam. eyh?? Diorang beli dulu! Cis sungguh! Tiba-tiba Note II keluar. Kemudian seorang teman lagi rembat. Apalagi, makin rancak la kata-kata hinaan daku terima. Sehingga 1 hari yang dingin, daku tak mampu lagi menahan kesabaran ini. Alhamdulillah, kini dalam genggaman. Hasil titik peluh sendiri. 
The black one is mommy punya. Sibuk nak Note II jugak. hahahhaa... I took the white one. The pink cover, gua pow mak gua. Tq mommy.
Sony Ericsson Walkman W660i
the reason mengapa mereka menghina i
Masih guna. masih in good condition.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads