Jumaat, 22 November 2013

03 di pulau melaka - Google Blog Search

03 di pulau melaka - Google Blog Search


Si Gadis Manis :): The Adventure of <b>Pulau</b> Besar <b>Melaka</b>

Posted: 15 Nov 2013 06:00 AM PST

Haaaa ni nak habaq skit!! Korang yang taktau kewujudan Pulau Besar ni aku nak kabo kat korang jangan taksub sangat nak pergi situ.. Ha may be lah korang pernah dengar atau terbaca kisah misteri pulau ni.. Tapi dinasihatkan apa2 pun iman kena kuat deq, kalau tak kau jalan lah terkedek2 kat akhirat nnti deq kerana percaya dengan menda2 syirik ni.

Sebelum aku pergi ke Pulau Besar yang terletak di Melaka ni, aku buat research dulu. Aku tak pernah dengar pun ada pulau ni kat Melaka. Sepanjang 2 thn study kat MMU Melaka tak pernah tau pun ada pulau ni. Kali ni nak pergi pun sebab si pelancong yg datang dari Bangladesh ni bgtau nak ke situ.

Malam tu aku tido lambat sebab nak kaji pasal pulau ni. Isx serammm.. korang try la google.. hehe.. eh malas?? Ok2 aku cite skit je k.. Pulau besar ni org setempat tu panggil pulau suci sebab katanya ada larangan semasa di situ. Yang pertama tak boleh bawa atau minum arak. Kedua jangan berzina dan ketiga jangan bermolot celupar atau cakap takbur atau bongkak di situ. Kalau langgar syarat2 tu katanya ada yg balik gila atau mati on the spot di situ (kalau berzina). Wallahu'alam bissawab...

Pulau Besar, Melaka ni terletak di area Umbai. Ala senang je cari Perkampungan Ikan Bakar Terapung Umbai nanti korang pandai2 lah tny org situ semua tau di mana terletaknya Terminal Anjung Batu. Nak pergi ke Pulau Besar tu kena naik ferry yang berharga RM 14/pax untuk tiket return. Tapi Malangnya kitorang lambat seminit je menyebabkan ferry dah jalan~ Sebab2 lambat adalah kitorang jakun sangat pergi teroka Perkampungan Ikan Bakar Terapung Umbai time2 tu. Masa tu pukul 2.31ptg. Next ferry pukul 5ptg. Ko gilaa!!

Ok lah aku taknak tulis panjang2 nnti bosan!! Aku nak share picture skit..

Inilah Perkampungan Ikan Bakar Terapung Umbai.

Tgk diorang dah tinggal aku. Syok sgt lah tu teroka sana sini sampai tertinggal Ferry.
Akhirnya kitorang ambil speedboat (Bayo RM 100 return). Lepas tu diorang drop kitorang kat Pulau Besar and bagi kad. So bila nak blk call je abg boat tu. Dia datang menyelamat time tu jugak!!

Aku seram nak pergi sana sebab katanya banyak tempat2 tapak org buat pemujaan. Nak2 pulak katanya itu tempat perkampungan bunian. Husband I steady.. Start je boat aku selawat banyak2~

Sampai je tanah Pulau Besar ni kaki aku menggigil. Mungkin sebab banyak sgt aku membaca sebelum sampai kat tempat ni. Tapi aku peluk je lah husband tu. ahahahha..

Ok go ahead bacalah korang. Sheikh ni takde masalah pun. Yang masalah ialah manusia2 yg taksub! Boleh plak diorang duk depan makam Sheikh ni minta2 nombor ekor la, minta mimpi la (yg minta mimpi ni aku tgk diorang baring depan makan). Astaghfirullah.. Isx nak je aku sepak lelaki yg datang pakai rantai2 bagai, pastu solat2 depan tu. Solat pakai cap NY! Apa ko minta der!!

Inilah Makam Sultan Al-Ariffin.

AKu taktau apa fungsi tempat tu tapi aku percaya ada sesuatu yang tinggal di situ. Aku takde lah menolak kewujudan makhluk halus ni tapi untuk sembah dan meminta kat makhluk halus kan syirik deq non oiii!!
Pulau ni cantik airnya hijau~ Pasir2 dia bersih.. Tapi sayanggg (buat nada johan nyanyi)

Husband I tak pernah tgk obor2 :)

Alololo.. hensemmmnyaaa..

Aku pun nak pose maut jugakkk..
Tgk cengkerang gamaknya!!

Ok bye dah nak blk. Bukan ada apa pun kat situ.
Kesimpulannya, tak payah pergi situ. Korang akan diselubungi Misteri Nusantara jerk nnti.. WAHHAHAHA..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads