ads

Rabu, 20 Mac 2013

03 di pulau melaka - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

03 di pulau melaka - Google Blog Search


SUMPAHAN TOK KADOK: SEKILAS <b>DI PULAU</b> BESAR <b>MELAKA</b>.

Posted: 11 Mar 2013 07:58 AM PDT




Sebenarnya tiada apa-apa rancangan kami kesini cuma ingin berkunjung ke pulau yang penuh misteri dan bersejarah di Melaka.Rasanya tiada apa-apa kaitan dengan sejarah Tok Kadok diatas pulau ni dan hanya Allah saja yang tahu..Wallahu. Jika pergi seorang berdua saja agak merugikan tambang bot sahaja kerana tambang pergi dan balik sekitar RM120.00 dan untuk meronda sekitar pulau menaiki Van dengan kos sekitar RM70.00 ke RM100.00, kos ini jika bukan hari cuti umum dan laluan kesekitar pulau juga tidak disekat, mungkin pada hari biasa kos perjalanannya agak kurang sedikit.Jika laluan disekat kenalah berjalan kaki sahaja dan bagi saya tak sanggup untuk berjalan kaki kerana dari suatu tempat ke suatu tempat adakalanya jarak diantaranya begitu jauh. Untuk menikmati keindahan pulau besar kena lah berjalan kaki.


Bot penambang ke Pulau Besar.

Parking kereta juga tersedia disini.

Rombongan kami siap dengan jaket keselamatan.

Rombongan lelaki juga turut serta.

Feri sedang berlabuh di jeti Pulau Besar.
Kalau tak silap saya jika ingin menaiki feri kita kena ke jeti Tanjung Batu dan disana ferinya mengikut jadual dan masa yang ditentukan pengusahanya.


Selamat Datang Ke Pulau Besar.


Pantai di Pulau Besar yang mengunjur 
didepan Makam Sultan Ariffin.
Ramai pengunjung berkhemah disekitar pulau ini, mungkin mereka menginap semalam dua bersama keluarga dengan tujuan tertentu. Tempat penginapan juga tersedia tak jauh dari pantai, deretan kedai juga wujud disini. Anehnya disini Resort yang begitu besar tinggal sepi tanpa penghuni, saya tak ambil foto resort berkenaan kerana dah ditinggalkan. 

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved