Rabu, 8 Jun 2011

03 di chiku - Google Blog Search

03 di chiku - Google Blog Search


mape side: CETAK BAJU <b>DI CHIKU</b> 3

Posted: 03 Mar 2011 12:32 AM PST

وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ: ::smk bandar <b>chiku</b> dalam <b>...</b>

Posted: 23 May 2011 10:12 PM PDT

kesihatan semakin pulih..

sejak pulang daripada program

 di smk bandar Chiku, Gua Musang

terasa diri ini sangat lemah..

demam selsema

Alhamdulillah dengan izin Allah

moga2 sakit ini tidak berpanjangan

selama berprogram di sana

Alhamdulillah tiada masalah 

kami di hidangkan dengan pelbagai jenis makanan

makan 6 kali sehari

sampai tak larat nak isi perut

menunya pelbagai,

gulai kawah, nasi ayam, nasi lemak burung puyuh, dll

disamping itu, tidak lupa juga kepada pengisian rohani

program ini banyak menghitung pencapaian diri

dan muhasabah diri

sampai peserta tanya,

k.mie nanti nangis lagi ke?

mmmm.... nangis itu tanda kita hamba Allah yang lemah

abe li, gelaran buat master trainer

yang memandu program ini

pandai mentarbiyah hati para peserta dan memujuk

kadang-kadang mutiara ku juga gugur...

memang tak rugi la join program ini...

tak pernah aku lihat remaja lelaki tunduk menangis..

kini, benar2 di depan mata ku, aku melihat air mata lelaki gugur..

di hujung program, ada yang datang kepada ku dan membuat pengakuan

sungguh aku xpercaya

"program ini telah berjaya membuat air mata saya gugur.

telah banyak program saya join, lau babak sedih2, xpernah saya nangis"

Alhamdulillah Allah telah membuka piuntu hatinya

part paling aku xboleh lupa..

saat para peserta berpelukkan bersama ibu bapa masing2

ada seorang peserta duduk memangku diluar dewan

"dik, bakpo tak duduk dalam dewan? ma ayah mai x?"

tanya ku, jawapnya..

"ma sakit. ayah xde dah"

Allah...tibe2 aku plop yang terasa lemah..

pantang lau sentuh sal ma ayah da xde..

"sabar ok, tenang...."

pantas air mata gugur laju..

Alhamdulillah ada fasi lain datang tolong aku selamat kan situasi nie

Alhamdulillah..

program berlangsung selama dua hari satu malam

teruskan perjuangan mu..

doakan k.mie disini juga berjaya dunia akhirat

Full Feed Generated by Get Full RSS, sponsored by USA Best Price.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads