Selasa, 14 Februari 2012

03 di manek urai - Google Blog Search

03 di manek urai - Google Blog Search


Ulu Kelate: SAH!! PAS <b>MANEK URAI</b> TIDAK AMALKAN SUNNAH <b>...</b>

Posted: 13 Feb 2012 09:36 PM PST

Dalam beberapa edisi yang lepas , ambo pernah menampilkan keadaan betapa pengotornya pengikut-pengikut PAS yang membuang sampah di tepi padang bolasepak Sekolah Rendah Manek Urai Lama yang hanya beberapa meter sahaja dari Markas PAS Manek Urai Lama. Sila KLIK SINI.
Namun setelah sekian lama , ambo tengok bahawa tiada apa-apa tindakan atau rasa bersalah langsung bagi pengikut-pengikut PAS  ini. Mana dia tok wakil PAS Abe Uji? atau sibuk melayan pelanggan ikan di pasar? Kalau nak jadi pemimpin mestilah kena cakna terhadap apa yang di amanahkan. Jangan pandai kecek saja dan tabur janji. Ini keadaan terbaru yang sempat ambo rakam untuk kisah benar ambo.

Bagi ambo sebagai anak jati di sini dan pengundi di sini , ambo tok rela melihat kampung ambo sebegini rupa dan ambo akan tuntut di akhirat nanti,  Pemimpin yang tidak mampu menunaikan amanah Allah baiklah kamu mengundurkan diri demi kebaikan rakyat dan memberi laluan pada yang lebih layak.

Hanya beberapa meter dari markas PAS dan sampah ini berpunca dari majlis kenduri PAS sendiri. Perbuatan yang jauh dari mengamalkan sunnah menjaga kebersihan.
Keadaan sebegini rupa seharusnya di beri perhatian segera bagi pihak Majls Daerah Kuala Krai dan Kementerian Kesihatan Kuala Krai untuk di ambil tindakan bagi mengelakkan keelakaan wabak penyakit berjangkit. Insyaallah


Bantulah kami wahai sekalian agensi sebab memang tak boleh harap lagi pada tok wakil ini. Sememangnya dia tidak mempunyai pengalaman dalam memimpin masyarakat. Untuk jadi pemimpin bukan saja hanya hadir untuk majlis kebumi orang mati saja malah kena jaga orang yang masih hidup ini dengan makan pakainya, kerjanya (ekonomi)  kemudahannya , kebajikannya dan banyak lagilah. harap kena sedar . Pakai baju ikut badan sendiri. Maaf ambo kasar sikit tapi ambo menulis begini atas hak dan demi kampung ambo sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads