Ahad, 22 April 2012

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search

03 di jelawat kelantan - Google Blog Search


SAINS: Kursus Transformational Leadership <b>di</b> bawah JIPS Kohort <b>...</b>

Posted: 17 Apr 2012 09:50 AM PDT

Hari ini adalah hari terakhir mengikuti Kursus Transformational Leadership Untuk Pegawai Kanan dan Pelapis KPM yang dianjurkan oleh Bahagian Pendidikan Guru. Kursus yang julung kali diadakan dibawah Jawatankuasa Induk Pembangunan Staf (JIPS) ini bertempat di Selesa Beach Resort, Port Dicksons, Negeri Sembilan.

Kursus yang melibatkan peserta seramai 28 orang ini yang terdiri dari pegawai kanan KPM dari Bahagian dan Jabatan yang terpilih dikendalikan oleh Konsultan lantikan khas KPM. Jumpa ramai sahabat kenalan lama dari Bahagian KPM seperti LP, EPRD, IAB, dari JPN (Negeri Sembilan, Melaka, Perak ) serta pegawai kenalan baru dari MPM, BPI, BTPN dan lainnnya.

Kursus yang dikendalikan oleh Pn. Zuraina ini lebih memfokuskan kepada gaya kepimpinan masa lepas, kini dan masa depan yang menjurus kepada keharmonian organisasi yang melibatkan pelbagai pengurusan strategik untuk menghasilkan output dan outcome yang tinggi manafaat kepada negara bangsa akan datang.

Semalam,  tiba dari KLIA dengan menaiki Teksi Limo dengan tambangnya RM104.80.. terkejut juga kerana sebelum ini hanya sekitar RM80.00. Pemandunya orang Aceh yang dah menetap di negara ini. Check In jam 2.30 petang, masuk ke bilik 222 untuk menukar pakaian formal penjawat awam bagi menghadiri sesi pertama kursus.

Jam 12.30 tengah hari, majlis penutup disempurnakan oleh KPP ( Kompitensi) BPG dimana beliau turut menjelaskan secara ringkas akan BINA UPAYA dalam pengurusan man power di bawah bumbung KPM, yang baru diendoskan oleh kepimpinan tertinggi KPM di Putarjaya paga ini.

Selepas makan, saabat lama, En. Razi dali LP menumpangkan keretanya ke KLIA untuk mendapat penerbangan balik jam 6.25 petang.

Sampai di rumah, jam 8.00 malam...agak penat rasanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads