Jumaat, 8 November 2013

03 di kuala krai - Google Blog Search

03 di kuala krai - Google Blog Search


Adiza saidi: BALIK BERAYA <b>DI</b> BATU MENGKEBANG <b>KUALA KRAI</b>

Posted: 13 Oct 2013 08:44 AM PDT

                                         12 oktober 2013
                               keluar jer dari airpot klia  aku terus ke stesen klia transit ,aku ambil tiket
                               untuk ke salak tinggi. aku tak balik ke bandar tun razak,sebab besok aku
                               akan sambong perjalanan ku ke kelantan. nak balik beraya kat kelantan.
                               Di  stesen klia transit salak tinggi, aku dijemput olih anak  dan menantu
                               untuk bermalam dirumahnya di kampung jijan nilai. Dalam perjalanan
                               pulang dari salak tinggi ke kampong jijan singgah sekejap di sepang
                               untuk pekena satay sepang.
                               Rencana aku untuk balik dengan flight ke kb terbatal kerana tiket flight
                               sold out. jadi aku ubah planing, aku akan balik dengan keretapi,
                               pagi esoknya aku pun call KTM untuk tempah tiket ke kuala krai dari
                               seremban atau bahau......................dukacita di maalumkan tiket keretapi
                               ke pantai timur sudah tidak ada seat.,berdiri pun tak bolih..FULAMAK
                               tukar plan lagi, balik tetap balik. aku cari bas express, dukacita juga,
                               semua bas express dari kl ke kb habis.
                               aku dapat satu idea, kalau bas dari kl ke kb habis bagaimana kalau aku
                               cuba nasib, ambil bas dari seremban ke kb. untung sabut timbul untung
                               batu tenggelam. memandangkan aku sekarang berada di nilai n9 dah tak
                               jauh dengan seremban, aku pun mencuba...............
                               sebelum mencuba , aku temankan mem, anak ,menantu dan cucu cucuku
                               ke tesco di pekan nilai dulu ..........
                               nilah...................pekenanya.


                                                     menunggu dengan penuh sabar




                                                                        sudah sampai                                                                        dah tak sabar
                                                                    sampai menjilat jari                                                                       dah habis satu                                                                       tambah lagi satu.
                                          besoknya..........  dia orang balik rumah di jijan  .....dan aku
                               selamat sampai di kampong halaman ku  di r.k.t. batu mengkebang
                               kuala krai kelantan.,SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA HAJI

                                                                                       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads