ads

Isnin, 26 Mei 2014

03 di mengkebang - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

03 di mengkebang - Google Blog Search


BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 06 May 2014 11:26 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 05 Apr 2014 11:14 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 22 Nov 2013 11:11 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Nov 2013 11:10 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Adiza saidi: BALIK BERAYA <b>DI</b> BATU <b>MENGKEBANG</b> KUALA KRAI

Posted: 13 Oct 2013 08:44 AM PDT

                                         12 oktober 2013
                               keluar jer dari airpot klia  aku terus ke stesen klia transit ,aku ambil tiket
                               untuk ke salak tinggi. aku tak balik ke bandar tun razak,sebab besok aku
                               akan sambong perjalanan ku ke kelantan. nak balik beraya kat kelantan.
                               Di  stesen klia transit salak tinggi, aku dijemput olih anak  dan menantu
                               untuk bermalam dirumahnya di kampung jijan nilai. Dalam perjalanan
                               pulang dari salak tinggi ke kampong jijan singgah sekejap di sepang
                               untuk pekena satay sepang.
                               Rencana aku untuk balik dengan flight ke kb terbatal kerana tiket flight
                               sold out. jadi aku ubah planing, aku akan balik dengan keretapi,
                               pagi esoknya aku pun call KTM untuk tempah tiket ke kuala krai dari
                               seremban atau bahau......................dukacita di maalumkan tiket keretapi
                               ke pantai timur sudah tidak ada seat.,berdiri pun tak bolih..FULAMAK
                               tukar plan lagi, balik tetap balik. aku cari bas express, dukacita juga,
                               semua bas express dari kl ke kb habis.
                               aku dapat satu idea, kalau bas dari kl ke kb habis bagaimana kalau aku
                               cuba nasib, ambil bas dari seremban ke kb. untung sabut timbul untung
                               batu tenggelam. memandangkan aku sekarang berada di nilai n9 dah tak
                               jauh dengan seremban, aku pun mencuba...............
                               sebelum mencuba , aku temankan mem, anak ,menantu dan cucu cucuku
                               ke tesco di pekan nilai dulu ..........
                               nilah...................pekenanya.

                                                     menunggu dengan penuh sabar

                                                                        sudah sampai                                                                        dah tak sabar
                                                                    sampai menjilat jari                                                                       dah habis satu                                                                       tambah lagi satu.
                                          besoknya..........  dia orang balik rumah di jijan  .....dan aku
                               selamat sampai di kampong halaman ku  di r.k.t. batu mengkebang
                               kuala krai kelantan.,SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA HAJI

                                                                                       

Adiza saidi: BALIK BERAYA <b>DI MENGKEBANG</b>

Posted: 25 Oct 2012 12:00 AM PDT

macam biasa hari raya haji aka hari raya korban aku misti balik beraya di kampong.
tapi tahun ni lain sikit, kebiasaannya aku balik beraya sekeluarga,isteri anak anak dan
cucu. tapi kali ini aku hanya balik bersama anak menantu dan cucu sahaja, isteri  tak
ikut bersama kerana kurang sihat. untuk mengelak dari kesesakan jalan aku telah bertolak
awal pagi sehari sebelum raya.Sedia maalum hari raya HAJI tahun ini  telah jatuh pada 
jumaat,jadi aku pun mengambil keputusan balik pada hari khamis (hari kemuncak bagi rakyat 
malaysia berketurunan anak kelantan balik kampong). aku mula bergerak atau pun bertolak
dari rumah kira kira pukul 4.30 pagi ia itu  lebih kurang sejam setengah sebelum subuh.
alhamdullillah .....perjalanan bergerak lancar.
seperti yang di rancang......singgah sembahyang subuh di masjid abu bakar raub.
solat subuh telah pun selesai.
bergerak menerus kan perjalanan.
alahai.................nak lari  dari jem, kena jugak jem di merapuh
al hamdulillah.........sampai di rumah selepas zohor
melawat kebun salak di belakang rumah
pokok salak yang baru tanam
singgah sembahyang di masjid sungai pas
melintasi depan rumah untuk ke guchil
bandar kuala krai waktu malam
teman auni (cucu ku) makan kenturki
menunggu kenturki.......tak sabar menunggu dah tepuk tepuk meja.
aaaaaaaaaa...... baru ceria.......order dah sampai
alamak.................geram giler kerana tersalah order
dah tak sabar nak makan.......
pekan guchil waktu malam (malam raya)

Pemuda Guchil: Petisyen BN ditolak: Dun <b>Mengkebang</b> dan Manek <b>...</b>

Posted: 23 Jul 2013 03:59 AM PDT

 

KOTA BHARU: Hakim Mahkamah Pilihan Raya, Datuk John Louis O'hara hari ini mengekalkan Dun Manek Urai, Dun Mengkebang, Dun Air Lanas, Dun Kok Lanas dan parlimen Ketereh sebagaimana keputusan pilihan raya umum ke-13 pada 5 Mei lalu.

Dun Mengkebang dan Manek Urai kekal ditangan PAS, manakala Dun Air Lanas, Kok Lanas dan Parlimen Ketereh kekal dimenangi BN.

Sebelum itu pada prosiding Dun Air Lanas yang dimenangi Datuk Seri Mustapa Mohamed dengan 47 undi, hakim tidak menyifatkan rasuah dilakukan agen calon BN memandangkan agen tidak dilantik secara rasmi dan bertulis.

Pada perbicaraan minggu lepas, peguam pempetisyen Dun Air Lanas, Hisham Fauzi menjelaskan segala butiran lengkap mengenai kejadian rasuah disediakan dan sudah cukup untuk di adakan perbicaraan penuh.

Katanya, butiran itu mengandungi tarikh, tempat, masa dan jawatan agen berkenaan dalam politik, yang mana ia sudah dianggap relevan ketika mengemukakan petisyen tersebut.

Kata beliau perlakuan agen berkenaan secara jelas termasuk dalam senarai kesalahan-kesalahan di bawah Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954. Walau bagaimanapun fakta yang dikemukakan masih belum mencukupi bagi membuktikan perlakuan rasuah dalam kes pilihanraya kerana seksyen 32(c) memerlukan beban bukti yang amat kukuh dan ketat yang mesti dibuktikan oleh Pempetisyen.

Hakim menolak setiap petisyen peringkat dengan kos RM30,000 perlu dibayar pempetisyen kepada responden pertama. Manakala Parlimen Ketereh pula ditolak dengan kos RM40,000.

Pada pilihan raya umum lalu Dun Dun Kok Lanas dimenangi Datuk Mohd Alwi Che Ahmad BN dengan majoriti 169 undi dan parlimen Ketereh dimenangi Tan Sri Annuar Musa (BN) - 974 undi.

Manakala Dun Mengkebang dimenangi Ustaz Abdul Latiff Abdul Rahman (PAS) dengan majoriti 1,072 undi) dan Manek Urai – Mohd Fauzi Abdullah (PAS) – 1,633 undi).

Pada petisyen tersebut Hisham turut dibantu peguam Abdul Rashid Yah dan empat lagi peguam daripada Lajnah Undang-Undang dan Hak Asasi Manusia Dewan Pemuda Pas Negeri Kelantan. Manakala responden pertama hanya diwakili oleh Ilias Mohd Noor setelah Locus ketua pasukan peguam UMNO yang ketuai oleh Dato' Mohd Hafarizam Harun dan dibantu oleh Abu Bakar Sidek dan Nor Azli Ahmed telah dipersoalkan oleh Peguam Hanipa Maidin kerana gagal mematuhi Kaedah 9 Kaedah-kaedah Petisyen Pilihan Raya 1954 dan diterima oleh YA Dato' John Louis O'hara.  Bantahan atas alasan yang sama telah dibuat oleh Dato' Mohd Hafarizam terhadap peguam R Sivarasa dan Lateefa Koya daripada mewakili Aziz Kadir dari PKR bagi kerusi parlimen Ketereh ketika perbicaraan bantahan awal di hadapan YA Dato Zamani pada perbicaraan sebelumnya.

Pada peringkat penghujahan Bantahan Awal (Preliminary Objection) yang berlangsung pada 17hb Julai yang lalu bagi Dun Mengkebang dan Manek Urai, peguam Dato' Hafarizam, peguam Abu Bakar Sidek dan Nor Azli telah dihalang daripada mengemukakan hujahan berikutan ketiadaan "Locus" untuk mewakili Responden kerana kecuaian dan kegagalan mereka untuk menfailkan notis penerimaan perlantikan sebagai peguam menurut Kaedah 9 Kaedah-kaedah Petisyen Pilihan Raya 1954.

Pegawai pengurus pilihan raya dan Suruhanjaya Pilihan Raya diwakili peguam kanan persekutuan, Azizan Md Arshad dan dibantu Najib Zakaria.

Berikutan perkembangan itu petisyen di Kelantan hanya tinggal membabitkan parlimen Bachok, Dun Gaal dan Dun Jelawat. Pada PRU13 yang berlangsung pada 5 Mei lalu kesemua kerusi tersebut dimenangi PAS.

Pembicaraan petisyen parlimen Bachok dan Dun Jelawat sebelum ini ditetapkan pada 12 hingga 15 dan 18 hingga 22 Ogos hadapan. Manakala bagi Dun Gaal pula pada 1 hingga 5 September.

<b>Mengkebang</b> FM: <b>Mengkebang</b> FM

Posted: 19 Nov 2013 03:15 AM PST

TITLE: Mengkebang FM

STATUS:

Hanya ke udara pada waktu-waktu yang tertentu sahaja. Untuk pengetahuan lebih lanjut sila lihat pada status berkenaan. Harap Maklum.

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 09 May 2014 12:00 AM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 28 Apr 2014 11:06 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 18 Mar 2014 11:10 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 12 Mar 2014 11:19 PM PDT

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

bungakantan0.blogspot.com: WIFI PERCUMA <b>DI MENGKEBANG</b>

Posted: 19 Nov 2012 05:19 AM PST

       Hari ni suami aku cuti,lama dah tak ke pasar minggu.Anak-anak pula sibuk nak ke pustaka ,aku pergilah hantar  diorang ,lagipun aku pun dah lama tak kesana  .Sesampai di sana aku lihat pintu pustaka tertutup.,tapi motor Kak Sah (kerani pustaka) ada kat depan.Rupa-rupanya pustaka di buka cuma kena masuk ikut pintu belakang ,sebab pintu utama rosak.
Sekarang dah banyak buku-buku baru yg terdapat di pustaka.Lagipun dah banyak majalah-majalah yg aku terlepas maklumlah sibuk dgn anak bongsu aku yg baru berusia 10 bulan.Menurut Kaksah wifi percuma juga telah diperbaiki,dan sekarang telah dibuka kepada umum.Jadi yg berminat bolehla berkunjung ke pusat sumber.Buku rujukan juga banyak disediakan untuk pelajar-pelajar menengah dan rendah.Selain dari itu banyak lagi bahan bacaan lain seperti buku agama,buku

cerita,buku resepi,novel dan majalah-majalah.


     Ibu-bapa digalakkan untuk menghantar anak-anak kesana untuk mengisi masa lapang dimusim cuti persekolahan.Para pengunjung juga boleh meminjam buku yang terdapat di sini .Untuk mendaftar sebagai ahli bolehlah merujuk kepada Kak Sah .

BLOG KELANTAN: 03 <b>di mengkebang</b> - Google Blog Search

Posted: 08 Mar 2014 11:52 PM PST

Klik GAMBAR Dibawah Untuk Lebih Info
URL Sumber Asal :-

Adiza saidi: PAGI RAYA <b>DI MENGKEBANG</b>

Posted: 26 Oct 2012 12:30 PM PDT

selepas solat subuh aku segera bersiap ape ape yang patut. adik dan anak buah ku 
juga bersiap dengan urusan masing masing,adik ku bersiap dengan kerja jahitannya
yang belum siap tempahan jahitannya semalam. dia wajib siapkan kerana hari ni  orang
yang tempah datang ambik. sebentar lagi aku nak ke masjid untuk solat sunat  aidul  adha.
7.00 pagi aku mula bergerak ke masjid.
masjid  mengkebang selepas solat raya
                                                   possing  dalam masjid selepas solat
                                             bersama cucu saudara ,mohd naufal
                                 singgah bergambar depan rumah seorang sahabat lama.
                                                           cabang tiga pak da gusi
                                                               rumah ku berubah wajah
                                                        sungai pahi sebelah rumah ku
                                          kenangan di atas jambatan depan rumah

pukul 10.30 bersiap untuk beraya kerumah pak sedara di lembah sentosa 
singgah beraya di rumah pok wil bukit marak
rumah encik zul rakan fb yang paling aktif.

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved