ads

Selasa, 3 Jun 2014

03 di kota bharu - Google Blog Search


URL Sumber Asal :-

03 di kota bharu - Google Blog Search


BEN ASHAARI: Ke Kopitiam Kita <b>di Kota Bharu</b> !

Posted: 30 May 2014 09:38 PM PDT

Sejak keluar di Majalah Tiga , TV3 .. Kopitiam Kita dikatakan makin dikunjungi ramai.. Ramai nak rasa roti titab yang digambarkan oleh Mazidul tu , sedap banget ! Heeee..

Ok.. kat mana Kopitiam Kita ni ? Jangan pening ! Sila gunakan telefon bimbit anda yang canggih manggih itu sepenuhnya.. Gunakan Waze.. Confirm jumpa punya ! InshaAllah ..

Aku ke Kopitiam Kita ni , ditemani oleh blogger Darkbatman aka Ayie .. Aku tunggu dia di Stadium Bolasepak pastu gi sama sama .. Dari stadium ni , tak jauh pon.. Dalam beberapa kilometer jer .. Nasib baik jalan tak jammed.. Heee.. Orang dah masuk kerja kot ..

Sampai je sini .. Aku agak terpegun gak laa.. Penuh giler orang ! Tercari cari port mana nak duduk ! Haaaa.. Sudah serupa macam nak makan malam jer walhal ni baru kul 8 lebih pagi.. Parking pon jenuh mencari…

Nasib baik Ayie mulut ringan.. Join dua orang pakcik ni.. Huhuh.. Meja muat 4 orang tapi duduk 2 orang.. Jadi , leh la join sama .. Terima kasih la yer .. Pakcik ni , sorang dari KL ..sorang lagi mmg orang sini. Sama cam aku laaa. heee..

Ok.. duduk sudah .. Masa nak memesan lak.. Tercari cari pelayan kedai ni.. Manaa ehhh .. mana ehhh .. Tuuuuu .. dia pakai baju , er… Apa 'PERCUMA' ? Adeh.. Panggil , tapi tak perasan ..

Ada sekali tu, salah seorang pekerja situ datang amik pesan di meja sebelah ( walhal aku dan Ayie sampai dulu ) .. Setelah awek tu amik order budak budak laki sebelah kitorang ni  , Ayie panggil .. boleh dia suruh tunggu jap ??? Padahal  nak order je pon ! Dia nak gi antar pesanan budak budak tu jap.. Huk alohhh.. Gagal sungguh !

Sebelum tu… ada sorang tu , datang cuma bagi kertas menu .. Tulis sendiri ! Pen atau pensil tak bagi ! Nak tulis lagu mana gitu ? Guna S Pen ??? Iskhhh…

Aku tanya Ayie ..

" Nasi Ulam Cikgu , bukak dah ? Jom blah ! Penat menunggu dah ni .. ".

Nasib baik tak bukak lagi ! Hurmmm ..

Dalam 10 minit tu , baru datang sorang awek ni amik order. Hurmmm .. Order roti Titab dan air kopi jer..

Aku tanya pakcik tu .. Sedap tak roti ? Dia jawab sedap .. Lain lain , biasa jer .. Aku bangun.. Aku ke tempat pilihan nasi. Kat sini dikatakan Nasi berlauk Air Dingin sedap tapi aku tak amik ..

Aku amik Nasi Gulai Ayam Tumpat.. Sajia nak cuba.. Camana ? Sedap tak ?? Biasa jer .. Mungkin sebab dah sejuk. Kalau panas panas , mungkin lain rasanya .. Huu…

Akhirnya , sampai juga roti Titab yang ditunggu.. Nampak menyelerakan .. Sedapkah ?

OK gak laa .. Leh layan.. Nak kata sedap giler tu , takde laa..  Kiranya leh gak la buat kat rumah sebenarnya. Walaupun  dikatakan rotinya diadun sendiri , bagi aku rasanya .. boleh layan jer .

Dalam dok makan makan tu , ada la  makcik bertiga ni nak tumpang meja.. Eh , silakan jer .

Sambil makan tu , aku pasang telinga diorang berborak.. Cam makcik makcik politik jer ni.. Hehehe.. Antaranya mengenai Wanita dan juga tudung Fareeda .. Heeeee.. No komen makcik oiiii ! Sapa suh citer depan blogger ! Nasib baik aku malas nak ulas perbualan korang .

Apakah aku akan ke sini lagi ? Tak dah kot.. Melainkan wife aku ajak.. Dia nak rasa.. Kalau dia nak laaa ..

Oh .. harga ? Hurmmm .. Roti Titab 2 , kopi dua cawan , satu bungkus nasi berlauk .. RM14.. Ok kot ?

Nasihat .. Jangan jadikan alasan ramai orang , bila pelanggan komplen service out ! Patut diorang kena siap sedia dengan pekerja tambahan terutama bila cuti panjang atau hujung minggu..

Sila senyum ..

Terima kasih Darkbatman kerana sudi teman. Malam ni , Wakaf Che Yeh lak.. Orang pantang , sila duduk rumah dendiam..

0 ulasan:

Catat Ulasan

 

BLOG KELANTAN

Copyright 2010 All Rights Reserved