Sabtu, 10 November 2012

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search

03 di pengkalan chepa - Google Blog Search


Makan2 Klate 6 | Satay Malaysia <b>Pengkalan Chepa</b> - Hikayat Budak <b>...</b>

Posted: 07 Nov 2012 02:35 AM PST

dah agak lama dah member aku kata nak bawa aku pi pekena satay kat restoran ni. akhirnya, sampai jugak hasrat hati beliau. malam tu, kami pekena satay di restoran Satay Malaysia yang terletak di Jalan Pengkalan Chepa, Kota Bharu, Kelantan. (coordinate :   6° 9'18.55"N 102°16'19.66"E)

kedainya nmpak agak sempoi. menu pon sempoi. selain satay, ada jugak makanan yang lain. malam tu, kami berempat. aku, hakim, ikrar, dan husni. tapi kami pesan satay set untuk 8 orang. sebab kalau ikut set untuk 4 orang baru 25 cucuk. kalau setakat satay 25 cucuk, aku sorang pon boleh habis. hehehe..


satay dia, nak kata sedap tu, bagi aku, biasa je. standard je. harga kalau ikut bilangan cucuk, RM0.70 secucuk. agak mahal bagi aku. sebab satay pasar malam kat rumah aku baru RM0.40 secucuk. lagi sedap dari yang ni. sekali sekala, tak pe la. stakat nak keluar makan dengan member secara santai, boleh la.

satay okay, nasi impit okay, roti dia pon sedap. cuma, jangkaan awal aku sangat tepat pasal kuah dia. MANIS.! oghang kedah kata maneh-melugai. (bukan maneh-melecaih).


tapi, macam yang aku kata sebelum ni, kalau mengikut pertimbangan aku, memang akan bias sebab lidah aku lidah utara. aku agak allergi dengan makanan manis yang berlebihan.

buktinya, lepas makan satay tu, aku migraine. seriusly.! tahun lepas, aku juga pernah migraine sebab makan kway teow kung fu yg kuahnya sangat manis kat penang. masa aku tingkatan berapa entah, aku pernah DEMAM sebab pekena pasembur yang kuahnya sangat-sangat manis.
 
so, kalau nak tau macam mana rasa satay ni,sedap atau tak, lebih baik cuba sendiri...

maa'ssalamah,

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads