Selasa, 19 Mac 2013

03 di kok lanas - Google Blog Search

03 di kok lanas - Google Blog Search


JAWATAN KOSONG <b>DI</b> KOLEJ KOMUNITI <b>KOK LANAS</b> ~ Jawatan <b>...</b>

Posted: 03 Mar 2013 05:04 AM PST

Kolej Komuniti Kok Lanas mempelawa Warganegara Malaysia yang berkelayakan dalam bidang yang berkaitan untuk mengisi kekosongan jawatan secara sambilan/sementara.

1.Jawatan: Pensyarah Sambilan Harian (Bahasa Inggeris)

a) Mempunyai Ijazah Sarjana Muda di dalam bidang TESL atau mempunyai kelayakan yang setara dengannya.
Calon-calon yang berminat hendaklah mengemukakan resume dan permohonan tersebut hendaklah sampai ke Kolej Komuniti Kok Lanas; di alamat
Kolej Komuniti Kok Lanas
Kementerian Pengajian Tinggi Malaysia
16450 Ketereh, Kelantan.
(UP: Puan Shuhaila binti Ibrahim)
Tel:09-7880400 Fax:09-7880401
Hanya calon yang layak akan dipanggil untuk ditemuduga.

Sebarang pertanyaan, sila berhubung Puan Shuhaila Ibrahim ( shuhaila@kkklk.edu.my) di talian 09-7880400.

Kerajaan Tidak Janji Perkara Luar Kemampuan | Detik Perubahan

Posted: 19 Mar 2013 01:17 AM PDT

AMIRUL HAFIZ

imagesKetereh – Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan, Datuk Md. Alwi Che Ahmad mencadangkan stadium yang termasuk dalam tujuh janji diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak, Januari lalu dibina di Kok Lanas.

Beliau berkata, ini kerana Kok Lanas mempunyai kawasan sesuai untuk pembinaan projek tersebut.

"Saya harapkan stadium itu dapat dibina di sini (Kok Lanas) sebab kita ada tapak Risda yang cukup luas, yang sekarang ini jadi tapak semaian.

"Pada saya tapak semaian itu tidak sesuai berada dalam bandar dan ia boleh dipindahkan ke tempat lain yang lebih sesuai," katanya ditemui di sini.

Difahamkan, projek pembinaan stadium telah diputuskan dan sekarang ini hanya tinggal untuk mengenal pasti lokasi paling sesuai untuk dibangunkan.

Mengulas lanjut, beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kok Lanas memberitahu, Kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak akan menabur janji di luar kemampuannya kerana itu hanya menyakitkan hati rakyat.

Bagaimanapun katanya, rakyat negeri ini boleh melihat sendiri ketelusan kerajaan BN apabila sebahagian daripada tujuh janji yang diumukan Perdana Menteri hampir dua bulan bakal terlaksana tidak lama lagi.

"Jumaat lepas Perdana Menteri telah merasmikan upacara pecah tanah untuk projek perumahan rakyat sebanyak 1,000 unit di kawasan parlimen Kota Bharu.

"Projek lebuh raya untuk fasal pertama daripada Wakaf Che Yeh ke Kok Lanas akan ditender pada awal bulan depan. Buat sebelah sini dulu memandangkan laluan trafik di kawasan ini sentiasa sibuk.

"Begitu juga dengan Rapid Kota Bharu sedang menunggu pelaksanaan, manakala masjid sedang menunggu keputusan Tuanku," katanya.

Najib semasa melancarkan Program Jelajah Janji Ditepati peringkat Kelantan di Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) Tunjong, Kota Bharu pada 20 Jan lalu, mengumumkan tujuh projek besar untuk memajukan Kelantan.

Antara janji itu adalah mewujudkan sistem pengangkutan Rapid Kota Baharu, membina masjid terbesar yang bakal menjadi ikon di negeri ini, stadium baharu, 3,000 unit perumahan rakyat dan pembinaan lebuh raya Kuala Krai-Kota Baharu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads