Ahad, 9 September 2012

di negeri kelantan - Google Blog Search

di negeri kelantan - Google Blog Search


Uniknya Ramadhan <b>di negeri Kelantan</b> : AYIENAZRI PHOTOGRAPHY

Posted: 07 Aug 2012 06:23 PM PDT

Uniknya ramadhan di negeri Kelantan.. negeri yang dikenali dengan negeri Cik Siti Wan Kembang dan juga Serambi Mekah. Keunikannya memang terserlah apabila tibanya bulan Ramadhan. ini mungkin kerana keadaan sebegini boleh dikatakan jarang berlaku di negeri-negeri lain.
apa-apa pun kita layan beberapa gambar yang sempat saya rakamkan dlm beberapa hari didalam bulan ramadhan. layaannnzz































Tiada masjid baru <b>di negeri Kelantan</b> | cayrul

Posted: 25 Aug 2012 07:46 PM PDT

Selama 20 tahun PAS perintah kelantan tetapi tiada masjid baru dibina. Jika kita lihat secara pemikiran politik kita akan katakan kerajaan ini tidak mendaulatkan Islam namun jika di tafsir secara mendalam memang ada kebaikannya. Kebanyakkan masjid di negeri ini telah di naik taraf untuk keselesaan jamaah terutamanya ruang solat yg dibesarkan.


Pendekataan ini telah di luaskan hampir ke setiap masjid di kelantan sehingga di kampung yang terpencil juga dibesarkan. Secara tidak langsung telah berjaya mengelak berlakunya perpecahan dalam Islam jika masjid baru didirikan sedangkan orang yang sama menjadi kariahnya. Ianya juga dapat mengoptimumkan penggunaan masjid dan mengelak pembaziran daripada masjid menjadi kosong kerana disebabkan jumlah masjid yang banyak.
Ini berbeza dengan kerajaan BN yang mendabik dada banyak membina masjid tetapi dilihat membazir kerana tidak digunakan secara optimum. Contoh mudah penulis mendapat maklumat di Putrajaya hanya untuk membina sebuah surau memerlukan RM1 juta sedangkan di kawasan yang sama mempunyai beberapa surau yang lain dan juga berhampiran dengan masjid.
Penulis merasakan pembinaan masjid baru tidak membantu membangunkan ummah tetapi mengajak umat Islam ke masjid adalah perkara utama perlu di tekankan. Bagaimana dengan pendapat anda?

Tranungkite Online v11 - Tiada masjid baru <b>di negeri Kelantan</b>

Posted: 25 Aug 2012 11:57 PM PDT

[unable to retrieve full-text content]Kebanyakkan masjid di negeri ini telah di naik taraf untuk keselesaan jamaah terutamanya ruang solat yg dibesarkan. Pendekataan ini telah di luaskan hampir ke setiap masjid di kelantan sehingga di kampung yang terpencil juga dibesarkan ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

ads